دسته‌بندی نشده

ساخت سامانه خودکار انتقال آب کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا

این سیستم مانند هر سیستم اینترنت اشیا صنعتی از دو زیر بخش اصلی سخت افزار (دانگل) که مشتمل بر سنسورها و عملگرها مجهز به مودم‌های اینترنت اشیا صنعتی است و نرم افزار که مشتمل بر بخش محاسبات ابری اتوماسیون و کنترل از راه دور یا اسکادا می‌باشد، تشکیل شده است، گفت: ارتباط بین این دو زیر بخش توسط مودمهای مبتنی بر اینترنت اشیا صنعتی با برد بالا با توانایی کار در شرایط بسیار سخت محیطی نظیر شرایط موجود در استان خوزستان برقرار می‌شود.

مدیر شرکت دانش بنیان سامانه‌های شبکه و فرمان شریف گفت: سخت افزار شامل تابلو فرمان، ادوات اندازگیری میزان گشودگی دریچه‌ی آب، سطح تراز-دبی آب عبوری از کانال انتقال آب و مودم بی سیم، در کنار هر سازه تنظیمی یا دریچه زراعی کانال نصب می‌شود. نرم افزار هم دور از کانال خودکارسازی شده در اتاق فرمان تعبیه می‌شود.

ارتقا چشمگیر راندمان شبکه آبیاری بوستانها، فضای سبز و زمینهای کشاورزی از طریق برقراری تعادل لحظه‌ای بین عرضه و تقاضا، ارتقا نحوه تحویل آب به بهره برداران به شیوه برحسب تقاضا که بیشترین انعطاف پذیری در تحویل آب به بهره برداران را دارد و عدالت در تخصیص آب به بهره برداران از کاربردهای این محصول فناورانه به شمار می‌رود.

این فعال فناور استحصال مازاد آب قابل توجه از طریق ارتقا راندمان شبکه آبیاری کشاورزی بمنظور مصارف شرب شهری و احیا دائم و پایدار دریاچه‌ها و تالاب‌های در حال خشک شدن، کنترل آب‌های مرزی، مانیتورینگ مستمر شبکه آبیاری بمنظور جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز، تعیین فوری نقاط هرز رفت از شبکه و وجود اغتشاش و جبران سازی بلادرنگ آنها از طریق کنترل از راه دور سازه‌های خودکار انتقال آب و امنیت سایبری بسیار بالا، تعیین دقیق و مکانیزه و اقتصادی نیاز آبی گیاه مستقل از پوشش گیاهی و تحویل خودکار آب به گیاه برابر با نیاز واقعی آبی گیاه را از دیگر کاربردهای این محصول عنوان کرد.

این محصول در استان خوزستان (کانال غدیر) به صورت پایلوت نیمه صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است و از مزایای آن می‌توان به جلوگیری از هدررفت آب به میزان دو برابر آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان از انتهای کانال غدیر از طریق اتوماسیون این کانال و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و تعیین نقاط فوری هرزرفت شبکه آبیاری اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *