دسته‌بندی نشده

ایجاد زیرساخت لازمه جهش تولید در بخش آب/ مدیریت مصرف گامی در راستای تحقق شعار سال است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه در جهش تولید نیازمند بسترسازی و ایجاد و تقویت زیرساخت هستیم، گفت: اصلی‌ترین نیاز، ایجاد زیرساخت جهت افزایش و جهش تولید آب است.

جلسه گزارش برنامه‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران در ارتباط با تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور مهدی دانشگر معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی، علیرضا الماسوندی معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری و متخصصان فعال در فدراسیون صنعت آب صبح امروز _ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳_ در سالن جلسات شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مهدی دانشگر معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی، علیرضا الماسوندی معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری، محمدحسین رنجبران مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان فعال در فدراسیون صنعت آب برگزار شد، جلب مشارکت بخش خصوصی مورد توصیه موکد قرار گرفت.

الماسوندی با اشاره به این موضوع که مشارکت برای به وجود آمدن جهش تولید امر ضروری به حساب می‌آید، اظهار کرد: برای انجام هرچه بهتر مشارکت، لازم است بخش خصوصی نیز به این مسئله ورود یافته و همکاری جدی داشته باشد؛ چراکه بخش خصوصی علاوه بر اشراف کامل به قوانین، نقاط ضعف و قوت را نیز به خوبی می‌شناسند.

وی گفت: مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی لازم است ریزبرنامه‌هایی در این خصوص داشته باشند تا بندهای قانونی، تجربیات و … نیز در این مجال در نظر گرفته شود و با بهره‌گیری از تجارب گذشته بتوان با سرعت به اقدام رسید و یک نظامنامه و منشور مشخصی تدوین شود.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: چنانچه در سال جاری بتوانیم پایه‌های مشارکت مردمی را به تثبیت برسانیم و مورد پذیرش همه مشارکت‌کنندگان از جمله بخش خصوصی، دولتی و اجرایی قرار گیرد و اصلاحیه و تنقیح قوانین نیز صورت پذیرد، می‌توانیم ادعای انجام اقدامی بزرگ را داشته باشیم؛ ولی نباید اینطور باشد که هریک از بخش‌ها، مقرری و وظایف خود را به پای جهش تولید گذارند چرا که اقدام موثری صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم اقداماتی انجام شود تا تولید از نظر کیفی ارتقا یابد، لذا در این زمینه لازم نیست به طور حتم تأمین داشته باشیم تا منجر به تولید شود، بلکه با مدیریت مصرف نیز می‌توانیم اقدامی منتهی به تولید را رقم بزنیم که این موضوع خود، نوعی جهش تولید است.

الماسوندی در پایان تصریح کرد: لازم است تمامی اطلاعات موجود بدون محدودیت به اشتراک گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و امکان‌سنجی لازم برای اجرایی کردن این اطلاعات، به یک برنامه جامع رسیده تا هنگامی که این برنامه به دست کارگزاران دولت می‌رسد، مشارکت بخش خصوصی در آن متبلور باشد.

در ادامه این جلسه، مهدی دانشگر معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شعار سال جاری بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کردند که این موضوع اهمیت توجه و تعمیق در این راستا را نشان می‌دهد.

وی گفت: این موضوع دارای سه بخش است که یکی از بخش‌های آن، مربوط به وزارت نیرو است که مستلزم اجرایی کردن برخی از پروژه‌ها خواهد بود که فدراسیون آب نیز در این زمینه می‌تواند یاری رسان باشد.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه در جهش تولید نیازمند بسترسازی و زیرساخت هستیم، افزود: اصلی‌ترین نیاز ایجاد زیرساخت جهت افزایش و جهش تولید آب است.

وی همچنین بر ارائه خدمات تأکید و تصریح کرد: ارائه خدمات مسئله مهمی است که باید بر روی آن متمرکز شد تا عقب‌ماندگی به وجود نیاید.

دانشگر خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها باید برای ورود به موضوع جهش تولید از منظر آب با جدیت پیگیری و در زمینه مشارکت نیز لازم است تا اهتمام و دقت لازم به کار گرفته شود تا بتوان نام مشارکت بر آن گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *