آب کشاورزی

اهمیت تصفیه آب کشاورزی

اهمیت تصفیه آب کشاورزی

بیشترین آب مصرفی در جوامع گوناگون جهت آب کشاورزی مورد مصرف قرار می گیرد لذا تامین آب کشاورزی بخش مهمی از چاش تامین آب برای کشورهای مختلف است به خصوص در کشورهایی که در مناطق خشک و نیمه خشک واقع هستند و عمده محصولات کشاورزی آن ها به صورت غیر دیم و آبی کشت می شود.

همینطور باید به این مسئله توجه داشت که تصفیه آب کشاورزی و کیفیت آب کشاورزی نقش مهمی در کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی ایفا می کند.
همچنین امروزه از یک طرف با توجه به آلودگی آب های سطحی توسط انواع آلاینده ها مانند صنایع بسیاری از این آب ها در واقع به نوعی پساب تبدیل شده اند که می بایست با استفاده از انواع فرایند تصفیه آب کشاورزی برای استفاده به حدود کیفی مورد نظر برسند.

از طرف دیگر منابع آب زیر زمینی و چاه های کشاورزی یا با توجه به استفاده بی رویه آنقدر میزان املاح وشوری آن ها بالا رفته که دیگر بدون تصفیه آب کشاورزی قابل استفاده نیستند و یا به وسیله انواع فاضلاب ها و پساب ها دچار آلودگی شده اند و می بایست مورد تصفیه قرار گیرند.

یکی دیگر از موارد مهم در تصفیه آب کشاورزی حفاظت از خاک می باشد زیرا آبیاری مزارع کشاورزی با آب های شور علاوه بر تولید محصول بی کیفیت در دراز مدت موجب شوری و عدم حاصلخیزی خاک می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *