دسته‌بندی نشده

سیاست کشت محصولات کم‌آب‌بر باید توسعه یابد

با توجه به محدودیت منابع آبی و تبدیل شدن دشت ابهر به منطقه بحرانی باید از تکنولوژی‌های جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از اقلام کم‌آب‌بر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه مجاز در دشت ابهر وجود دارد، ابراز کرد: در پیش گرفتن سیاست کشت محصولات کم آب‌بر در مجموعه کشت و صنعت بنیاد مستضعفان خرمدره قابل تقدیر است و این الگو باید مورد توجه سایر فعالان کشاورزی منطقه نیز قرار گیرد.

منتخب مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود زمین ۳۰ هزار هکتاری کشاورزی این مجتمع در کنار فعالیت هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، یک ظرفیت بسیار عظیم محسوب می‌شود، تأکید کرد: باید از این پتانسیل در راستای توسعه منطقه استفاده شود.

وی در مورد کشت گردو در این مجموعه عنوان کرد: با توجه به اینکه رقم گردوی چندلو دیر برگ و دارای مصرف آبی کمتری است، در صورتی که کشت آن در باغات شهرستان گسترش یابد، علاوه بر حفظ درختان از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

علیمردانی تولید روزانه ۱۴۰ تن شیر را یکی از ظرفیت‌های خوب مجموعه کشت و صنعت بنیاد مستضعفان دانست و گفت: فعالیت این مجتمع در کنار سایر گاوداری‌ها می‌تواند به تقویت صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره‌های تولید کمک کند.

وی ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای کمک به رفع محرومیت مناطق مختلف را مهم خواند و افزود: بنیاد مستضعفان در عرصه‌های مختلف همواره کنار مردم بوده است و اختصاص ۸ میلیارد از سوی این مجتمع در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و رفع نیازهای منطقه شایست قدردانی است.

منتخب مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود امکانات و فضای درمانی و فرسودگی تجهیزات بیمارستان خرمدره خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی شهرستان مجوز دریافت کرده ولی علی‌رغم برخی صحبت‌ها و ادعاها بودجه‌ای به آن تعلق نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان بوعلی‌سینا در حد یک بیمارستان نیست، تصریح کرد: راه‌اندازی بیمارستان جدید نور ولایت علاوه بر رفع نیاز مردم شهرستان خرم‌دره، می‌تواند پاسخگوی نیاز بخشی از حوادث جاده‌ای یا مسافرانی که در حال تردد از مسیرهای ارتباطی منطقه هستند نیز باشد.

علیمردانی با اشاره به اینکه تنها مرکز تروما، از تاکستان تا زنجان بیمارستان الغدیر ابهر است که ۴۰ دقیقه تا اتوبان فاصله دارد، یادآور شد: همین موضوع سبب می‌شود زمان طلایی رسیدگی به مصدومان از دست برود.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان جدید نور ولایت، زمان دسترسی از اتوبان به بیمارستان را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: راه‌اندازی این بیمارستان هم به سود مردم منطقه و هم به سود بیش از شش میلیون ترددکننده در این مسیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *